söndag 19 augusti 2012

Reportage i Aftonbladet


I helgens Härligt Hemma hittar ni ett sex sidor långt reportage om vår renovering. Roligt, roligt.


Och jag som inte tyckte att det hade hänt något sedan jag fotade bilderna till reportaget insåg när jag öppnade tidningen att det ju faktiskt har hänt en hel del ändå. Vi hade t ex inte påbörjat arbetet med stenen så framsidan såg för tääskig ut. Trots att stenen nu är i det närmaste färdiglagd så har vi en del punkter kvar att beta av på att-göra-listan som att bygga ett räcke till trappan och fortsätta anläggandet av rabatten men börjar vi närma oss målet.

17 kommentarer:

  1. Skulle aldrig gissat att det här huset varit gult, sunkit och allmänt tråkigt om det inte vore för att jag följt dig här!
    Ni har gjort/gör ett makalöst jobb!!! All ära till er!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hejsan =) Vilket underbart hus och här fick du genast en läsare till <3 Såg repotaget i härligt hemma och blev fast, vilket jobb ni måste gjort, helt underbart blir det =) Kram och ha en toppen fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och jättevälkommen hit! Va roligt att du gillar!
      En skön vecka till dig!

      Radera
  3. Vad roligt med tidningsreportage! Och vad fint det blir framför huset när det kommer växter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas det kommer att bli som jag tänkt mig när det växer till sig. Toksvårt är det i alla fall så all heder till dig Anna-Maria!

      Radera
  4. Vilket fantastiskt jobb ni gjort och oj så fint det blir. Hur många timmar i veckan i snitt lägger ni på huset, har ni heltidsjobb?
    Toppenfin blogg också!

    SvaraRadera
  5. Det var ett jättefint reportage, vilket jobb och så underbart huset är! Kram Marthina

    SvaraRadera
  6. Hej,
    blir så impade av ert arbete. Det jag mest fascineras över är att ni såg potentialen i det gula sunkiga flerfamiljshuset.Otroligt!!
    Jag tycker et är så roligt att se ert jobb med hus och familj. Tänker på de i arga snickaren som säger att de kan lägga kanske 5 timmar i veckan på renoveringen. Hoppsan vilken tid det tar då!
    Lycka till med fortsatta jobbet och jag följer er!!
    Hälsar Maria

    SvaraRadera
  7. Finare hus får man leta efter!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Som alla redan sagt här..Vilket fantastiskt hus ni skapat av det trista gula huset.
    Följer din blogg med intresse och glädje..
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  9. Sällar mig till skaran beundrare! Hittade hit från det fantastiska reportaget i Aftonbladet och kommer med glädje att följa er resa vidare!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Ni har ett jätte fint hus, verkligen! Ska se om jag kan få tag på ett ex av tidningeh också så jag kan se resan från början.

    Allt gott!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. .Hej vilket fint hus,undrar vad du planterat för träd på var sida grusgången ? blev riktigt inspirerad att göra desamma här hemma ...
    kram Malin

    SvaraRadera
  12. Erat hus är fantastiskt fint!! Vi håller oxå på och renoverar ett gammalt hus. Har precis startat min blogg, har lite kvar att lära. Så snart hoppas jag vara igång =)

    SvaraRadera
  13. Hej Karolina, Tack för en helt fantastisk blogg. Jag har följt dig sen starten och jag fascineras fortfarande av er omvandling av huset. Så snyggt! Jag läste reportaget och jag är nyfiken på hur huset såg ut när älskarinnan bodde i det. I reportaget står det att ni hade ett ursprungsfotografi. Kan du inte lägga upp den på bloggen och visa.

    Fortsätt förgyll min tillvaro!

    Tack! kram Alexandra

    SvaraRadera

Annonser: