söndag 13 maj 2012

Önskelista


Vi är mitt inne i en väldigt intensiv tårtätningsperiod just nu. Inom loppet av tio dagar har vi inte mindre än sex familjemedlemmar som fyller år. Mycket tårta blir det! Och om knappa tre veckor fyller vår lilla T 4 år. Och jag får verkligen bita mig i tungan för att inte yppa de ord som jag själv som liten blev så evinnerligt less på att ständigt få höra men som är så sanna. Ni vet vilka jag menar va? Det är ju så sant men inte mindre irriterande för det. En önskelista har efterlysts och detta är ett smakprov av vad vår skatt önskar sig. 

Sparkcykel 299kr Lekmer
Magnetbokstäver 219kr ABC Leksaker 
Hoppboll 149kr Lekmer
Sällskapsspel 249kr Tactic
"Storcykel" 1299kr Tema Sportia
Vattenkana 249kr Lekmer
Doktorsväska 198kr Julias Vita Drömmar
Ridskor 299kr Horze
Gitarr 149kr Lekmer
Rosa ballonger 35kr My Heart

Kanske snart dags att skicka ut inbjudningskorten. Det blir första året med ett riktigt barnkalas och som hon ser fram emot detta! Stor dag i litens liv!

Translation: Our daughter's 4th birthday is coming up and this is what's on her wish list.

13 kommentarer:

  1. Så spännande!!!! Kalas är viktigt och stort. Planerar i månader av de små. Underbart att dela deras glädje. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Oj! Ni lär ju nästan ha rekord i tårtätning! ;)
    Vad roligt att ordna med barnkalas! Mina barn börjar bli så pass stora att det är 'ute' med kalas.

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Fin önskelista där! Tror lilla O också kan skriva under på den :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina önskesaker! Kalas är härligt. Vi planerar femårskalas här. Och på sonens dagis har de som redan fyllt år bjudit alla barnen. Så vi planerar kalas för 19 barn. Kul ska det bli! Speciellt efteråt...Kram!

    SvaraRadera
  5. Menar du typ: "det är på barnen man ser hur fort åren går"?
    Jag hörde den ofta som barn och har hört det sippra ut ur min egen mun!
    För det är ju sant!
    Men själv är jag så ung i sinnet att jag själv skulle kunna ta lilla T:s önskelista rakt av och göra den till min ; )
    //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den eller "Oj va fort tiden går" eller "Var tar tiden vägen" eller "Oj vad du har blivit stor jag minns när...". Men som sagt det är ju SANT!

      Hi hi ja visst är det härligt - jag känner också att jag kan skriva under på mycket av Ts önskelista!

      Radera
  6. Vilken fin önskelista:)

    Här har vi en nybliven 6-åring som ska ha kalas på söndag. Och visst är det en stor händelse!

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Halloj, jättekul att ses häromsistens! Och kul med poolen ;) Och snygg vägg!

    Kan inte låta bli att tipsa om världens bästa sparkcykel. Nu ser jag ju att hon har spanat in en men jag(o kidsen) älskar mini micro http://www.micro-scooters.co.uk/ Jag har bloggat om den massor med gånger, den är så kul, så snabb :) och så himla bra kvallis. Liv o Viggo har kört som galningar på sina och sen har Nomi o Chralie kört på dem men nu sjunger de på sista versen. Så vi beställde nya till vrakpris härifrån http://www.xxl.se/barnens-xxl/barncyklar-och-utrustning/sparkcyklar/micro-mini-blue-sparkcykel-1037815 399 istället för 695 (på sprall där vi köpte dem förra gången) Skillnaden mot "vanliga" sparkisar är att de två djulen sitter fram och att hjulen är ledade så därför kan man svänga, hoppa och trixa på ett helt annat sätt. Roligare helt enkelt :) Haha, som om du bad om sparkcykeltips....sorry Karolina! Det är bara det att jag är lite frälst i dem medan jag avskyr den andra modellen (fick låna en sådan en gång) så jag kunde inte låta bli. Och kanske för jag är lite nöjd över detta fyndpris, snabba var de med! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var superkul att äntligen få träffa dig! Numera går min prickiga tunika under namnet "Mokkasin" tur att inte jag också hade den på mig i måndags, det hade sett gulligt ut =)

      Tack för jätteuppskattad sparkcykelinput, nu kanske jag kan få min sambo att tänka om, jag tyckte att det såg smart ut med två hjul fram istället för bak men han var skeptisk.
      Kram

      Radera
  8. Ett litet tips i all välmening: vår blivande 4åring äger en liknande sparkcykel med tre hjul varav två bak. Men den är ganska svår att köra för han slår i bakhjulet med sparkfoten när han tar fart, så den verkar lite jobbig att köra. Fast den där på Ts önskelista ser smalare ut baktill än vår så det kanske går bättre. :)
    /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna, alla tips och input uppskattas och tas gärna emot! Det lutar åt en med två hjul fram istället.

      Radera
  9. Varierande grejer! Den där vattenkanan kunde jag bra ha själv också, ser svinroligt ut! Tänkte fråga när du nu är inne på leksakstemat - har nån sett fina lekserviser åt barn som är i plast? Och som inte är knalliga röd-grön-gul-blå färgexplosioner utan lite mer dämpade.. Och inte för rosa eller gulligt, blir allergisk av sånt.

    SvaraRadera
  10. Lekmer har väldigt mycket för barnkalas också. Så som princess ballonger, tiaror, servetter, tallrikar, muggar m.m :D

    SvaraRadera

Annonser: