tisdag 6 december 2011

Välkommen in i mitt skafferi!


Redan när vi byggde köket (2008) så påbörjade vi skafferiet men sedan har det prioriterats bort till förmån för andra projekt som har känts viktigare. Men nu är vi igång igen, J fick de sista hyllorna på plats i går kväll och nu har jag precis hoppat ur målarbyxorna efter att ha grundat allt ett varv. 


Det som nu är på väg att bli mitt efterlängtade skafferi var tidigare en del utav hallen i en utav lägenheterna. Jag grävde i arkivet och hittade den här bilden som är tagen ur ganska exakt samma vinkel som den första. 


I morgon hoppas jag hinna måla andra varvet så jag kan börja flytta in all mat i skafferiet så här lagom till jul! Nu kan jag börja spana efter fina förvaringsburkar, korgar, krokar och annat trevligt!

Psst! Vinnaren i min jubileumstävling och som får välja en valfri Onepiece från Snowandmotion att mysa i presenteras senare idag. 

37 kommentarer:

  1. Grattis till ditt fina skafferi.
    Det är en av de saker som oftast saknas i nybyggda hus!

    SvaraRadera
  2. Superdunderfint ju! Mina föräldrar har skafferi i sitt hus, hur bra som helst!

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm! Så fiiint det blir! Allt ni gör har det där lite extra! Ni är verkligen ett bra team! ;)
    Tänk att få gå in där sen och hämta det man behöver... Mmmm!

    Hoppas allt är bra med er!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  4. Åh vad avundsjuk jag blir.... Jag vill ha ditt skafferi! Det känns hur lyxigt som helst att få ha ett sådant. Lyllos dig!!

    SvaraRadera
  5. Vad underbart med så rymligt och fräscht skafferi! Verkligen en dröm :)

    SvaraRadera
  6. Så underbart! Verkligen lyxigt med ett skafferi fyllt av fina burkar och plock.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Oj WOW häfftigt!
    Väntar på slutresultatet med all mat på plats! :D

    Ni e så satans duktiga så d inte e klokt!
    Skitkul att kika in här emellanåt & se vad ni hittar på!

    SvaraRadera
  8. Jättefint skafferi, verkligen!
    Ett litet tips som kan vara värt att fundera på... sätt hyllplanen omlott istället för kant-i-kant... det ger ännu mer praktiskt utrymme!

    Men som sagt, jättefint!

    SvaraRadera
  9. Missade skicka länken till ett sådant skafferi som jag menade... http://ikakansjalv.blogspot.com/2011/10/tavellist-i-skafferiet.html

    SvaraRadera
  10. Mycket snyggare så här än att ha hyllorna omlott!

    SvaraRadera
  11. Så himla snyggt! Är så avundsjuk på er. Har tyvärr inge plats i huset för ett skafferi, men det vore kul att ha. Tänk vad grejer man skulle kunna få in där...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Har bläddrat igenom din blogg ett tag nu, särskilt sidorna under etiketten före/efter. Vilket fantastiskt vackert hus ni bygger!
    Vet inte vad som tilltalar mest, ALLT är så fint och genomtänkt och ni har allt det där extra de flesta drömmer om, gåinigarderoben, köksträdgården, stort badrum, skafferi...
    Tack för titten, kommer tillbaka snart!

    Lena

    SvaraRadera
  13. Åh det kommer bli så fint. Ett skafferi är ovärderligt. Hur har ni gjort med ventilation? Jag har skafferi, men ägarna före oss var plastälskare så det är tapetserat plastmattor på hyllplanen. Så fult. En vacker dag ska jag göra om där inne. /Sahra

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Var det du som hade en tävling om ett fårskinn för ett tag sedan? I sådana fall är vinnaren dragen?
    Mvh, Kristina som inte hängt med
    Ps. Vad enormt duktiga nu är!!

    SvaraRadera
  15. Vad fint!

    Ett sådant där skafferi skulle jag inte tacka nej till! :)

    SvaraRadera
  16. Vad fint och vilket otroligt jobb ni gör! Själv bodde jag i hus förut och hade en ordentlig matkällare som var guld värd.

    SvaraRadera
  17. Så fint med ett gammaldags skafferi och härligt att få inreda förstår om du är ivrig att köpa snygga förvaringsburkar nu hoppas vi får se mer sen när det är färdigt!

    /Mona.G

    SvaraRadera
  18. OJ oj, TITTA sa jag till sambon och visade skafferiet erat! Så snyggt och användarvänligt!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Attans fint skafferi! Jag har alltid önskat mig ett sånt men får nog se i stjärnorna efter det!!

    Då får man njuta av bilder på andras skafferier!

    Kram och ha en fin kväll!

    Anna

    SvaraRadera
  20. Jisses vad fint!! Det är en dröm med ett sådant skafferi. Härligt :-)

    SvaraRadera
  21. Vad härligt med ett skafferi. Min svärmor har ett skafferi och jag är så avis :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  22. Det ser riktigt snyggt ut. Lyckliga du!
    annika

    SvaraRadera
  23. Åh, det är extremt likt mitt skafferi, förutom att mitt är vänt åt andra hållet!

    Jag kör mest på patentburkar i glas från IKEA, och så en del retro-arv som mormors gamla brödburk och kakburkar och skorpburkar. En del korgar för små fula påsar typ DrOetkers snabbgelatin som är stapelvara här, och bakchoklad/marsipan etc, samt några större för teman (texmex, asiatiskt).

    På golvet har jag råsaftcentrifugen och espressomaskinen som vi just nu inte har lust att ha framme och ffa en bra stegpall att kunna klättra på för att nå upp till de översta hyllorna. Och så förstås ett brickband (mormors igen...) på den släta väggen, för att bli av med alla de där gamla brickorna som inte får plats i en modern köksinredning.

    Dagens tips blir att ta en tålig lampa. Min man har kraschat två när han har varit uppe och spetat (spriten står på översta hyllan ;) och senaste inköpet är en i perforerad plåt från Indiska, passar jättefint och är betydligt mer stöttålig. =)

    Grattis till ditt fina skafferi. Det ÄR en njutning att ha ett sånt. Lite nördigt är det kanske, men jag kan ställa mig i dörren och bara le fånigt när det just är nystädat. Då garvar familjen åt mig. ;p

    SvaraRadera
  24. Mycket vackert, inte det minsta avundsjuk...;)

    SvaraRadera
  25. Sååå fint! Har alltid varit min dröm med "walk in" skafferi precis som farmor hade när jag var liten. Får tyvärr inte plats med det hos oss.
    Eva

    SvaraRadera
  26. Johanna Brolund07 december, 2011

    Jättefint skafferi! Vi har en matkällare i källaren (just nu fullt med äpplen som kanske borde ses över och slängas...) som jag planerar att inreda på liknande sätt, men det är inte prioriterat alls just nu... Jag använder även rummet som planteringsrum så det är många intressen som måste samsas. Men en fråga: era innerdörrar: vart har ni fått tag på dom? Jag är på jakt efter liknande men hittar bara fula plastiga formpressade varianter.

    SvaraRadera
  27. Underbart! Ett skafferi och stort kök står på min önskelista!!

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  28. Jättefint! Drömmer också om ett eget skafferi men det passar tyvärr inte i vårt nuvarande hus.

    SvaraRadera
  29. gud va fint det kommer att bli. ett sådant vill jag med ha!

    SvaraRadera
  30. Vilket praktiskt skafferi ni kommer få! Jag skulle bra gärna också vilja ha ett walk-in-skafferi =)

    trevlig onsdag.
    /Anette

    SvaraRadera
  31. Alltså, gör ni ingenting annat än renoverar?! : ) det är så himla fint allt ni gör! Min stora fråga är HUR ser ni hur allt kan bli... hur kan ni se att en hall i ett gammalt fult hyreshus kan göras till ett fantastiskt skafferi????? Är så imponerad! Detta är bättre än en inredningstidning för 17. : )
    God Jul!
    / Linnie

    SvaraRadera
  32. Ohh så mysigt med ett sånt stort skafferi :) Men jag tänkte höra om du hunnit med dina dubbeldörrar som du hade köpt på blocket? eller du kanske inte hunnit nu innan jul.. var iaf lite nyfiken på resultatet :)

    SvaraRadera
  33. Vilket fantastiskt skafferi. Hoppas det kommer väl till användning nu passande till jul.

    Maria

    SvaraRadera
  34. Grattis till skafferiet! Visst är det helt underbart att ha ett helt skåp att bara stoppa in alla härligt torrvaror i?

    SvaraRadera
  35. Å, det där är ju en dröm. Ett riktigt fint walk-in-skafferi!
    Ert hus blir alltså något alldeles fantastiskt:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Annonser: