torsdag 23 april 2009

En sorgens dag



För ett par dagar sedan släppte isen på älven nedanför oss och det är så oerhört rogivande och rent av meditativt att sitta och titta på när isflaken sakta flyter förbi och just nu behöver jag verkligen ta mig tid och landa i mina tankar och känslor och inte bara springa på och tränga undan. I höstas hittade vi nämligen en knöl på vår älskade hunds ena tå, en knöl som visade sig vara en elakartad cancertumör. Tån amputerades innan den hann sprida sig, dock sa veterinärerna att risken för nya tumörer var stor men månaderna gick och allt var som vanligt med henne men nu har vi hittat tre knölar till... Jag kan knappt skriva om det, tårarna bara väller fram och klumpen i magen känns tung som bly. Idag har jag vi suttit på baksidan jag och Simba och tittat på isflaken och jag har låtit känslorna komma fram, det är så lätt annars att tränga undan, att hålla sig sysselsatt för att slippa känna efter. På tisdag har vi tid hos veterinären och även om jag hoppas på det bästa, att det kanske bara är senknutar eller något annat ofarligt så måste jag ändå vara realist och börja ställa in mig på att Simba kanske inte har så länge kvar att leva. 

16 kommentarer:

  1. usch...låter inte alls nå vidare det där. Hoppas verkligen det går bra hos veterinären och att det inte är något farligt.

    SvaraRadera
  2. Åh stackars,stackars er .Blir tårögd,har själv hund så jag förstår verkligen vad ni går igenom.
    Håller mina tummar och min hund håller sina tassar för att det går bra hos vetten.


    Kram på dig
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Usch...håller tummar och tår att det ordnar sig :/

    SvaraRadera
  4. Jag känner verkligen med dig och de dina. Livet är sårbart och man stressar lätt förbi fina stunder tillsammans.
    Jag hoppas verkligen att allt går så bra det bara kan. Bra att du tar dig tid fast det är jobbigt - det måste fram.
    Storkramen till dig och Simba. =/

    SvaraRadera
  5. Kram till dig (er).

    Alla som haft ett husdjur (eller rättare sagt en "djur vän") som blivit gammal och/eller sjuk kan känna eran sorg just nu.

    STOR KRAM
    /Sara Small Town

    SvaraRadera
  6. Nu fick du mig att fälla en och annan tår. Jag hoppas verkligen att de är ofarliga. Det är hemskt att mista en bästa vän... Kramar om!!!

    SvaraRadera
  7. Hoppas på det bästa för Simba och er//Kram Petronella

    SvaraRadera
  8. Vet hur det kan kännas, för ca 12 år sedan fick vi ta bort vår katt som drabbats av grön starr och ej såg så mycket som han behövde. Det var mycket svårt, min man fick åka med honom till vetrinären, jag klarade det inte.
    Nu har vi 3 nya katter, Simba o Sixten snart 7 år och Fammie 1 år i maj. Hoppas det blir lättare den dagen det är dags för dem, tror inte det.
    Tänker på er!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Åh... älskade hundar som tar så gigantiskt med plats i våra hjärtan!
    Sköt om er - allihop!

    SvaraRadera
  10. Jag känner verkligen med dig....Så tråkigt. Jag hoppas att det går bra hos veterinären och att det är något helt ofarligt!! Så vackra bilder !! Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hoppas allt löser sig, det brukar göra det förr eller senare oavsett utfall. Mina tankar är hos Simba

    SvaraRadera
  12. Hej.

    Men fy så tråkigt att höra! Jag tror jag kan ana hur det känns...alla vi som har haft husdjur vet att de blir till älskade familjemedlemmar...Jag håller tummarna för att det trots allt skall ordna sig!!

    Jag såg ditt förra inlägg och inser nu var ni huserar. Huset kommer att må bra av att ni tar hand om det. Det har alltid sett så naket ut när man har gått förbi...era planer ser urspännande ut!! Ni verkar driftiga och fulla med bra idéer så det där lär ni fixa galant. Stort lycka till :)

    Trevlig helg,

    Anna

    SvaraRadera
  13. Hej! Har aldrig skrivit till dig innan, men kände nu att jag bara måste! Även om man hoppas på det bästa så känns det oerhört smärtsamt när något hemskt drabbar ens egna djur! Har själv tre katter, och kan bara föreställa mig hur det skulle kännas om någon av dem skulle bli sjuka eller gå bort ...

    Allt stöd och många kramar till er, hoppas, hoppas er Simba klarar sig bra och får leva många lyckliga år till!

    Kramar från Pernilla

    SvaraRadera
  14. Usch, vad jobbigt. Tänker på er och jag kommer hoppas på det bästa för lilla vovven.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Emmy på familjeliv27 april, 2009

    Neej vad ledsen jag blir, stackars lilla stora Simba. Lycka till hos veterinären imorgon. KRAMAR

    SvaraRadera
  16. förstår precis hur du känner dig nu. Håller alla tummar och vovvarna håller sin tassar att det är falsk larm.

    KRam från Erica och isak

    SvaraRadera

Annonser: